Lasă un comentariu

Ianuarie – lună bogată în evenimente

tocmai din acest motiv, tare rar ajungem să postăm ceva aici… şi nu doar…

are multe sărbători, cel puţin în ce ne priveşte pe noi:

pe 5 a fost ziua fratelui Vasile şi a mătuşii Elena Pascal de la Vadul lui Isac – sunteţi speciali!

pe 16 – ziua verişoarei Natalia Kravcenco şi a unchiului Nicu Ungureanu – fiţi binecuvîntaţi!

Cînd pe 17 ianuarie a început să ningă afară, Cristian, al II-lea fiu al nostru, s-a supărat, deşi îi place foarte mult zăpada.

„Dumnezeu îl iubeşte mai mult pe Dani”, a fost indignarea lui. „Vezi, că de ziua lui va fi zăpadă?!”

Am realizat că-l încearcă un duh de gelozie, chiar de invidie. Şi mi-a luat ceva timp să-l fac conştient de păcat. Şi, în cele din urmă singur a ajuns la deducţia că, din orice binecuvîntare oferită lui Dani, sau altcuiva dintre noi, poate beneficia şi el – suntem o familie!

1997, 18 ianuarie, ora 10:45AM, maternitatea „de la Codiţa” Chişinău – pentru prima oară am fost numiţi părinţi. Dumnezeu ne-a binecuvîntat cu întîiul rod al dragostei noastre. Un copil de parte bărbătească! L-am numit Daniel. Cîte bucurii şi cîte încercări aveau să urmeze. Mutatul dintr-o gazdă în alta de cîteva ori, lipsuri financiare, nopţi nedormite, durere, boală, … un întreg pustiu… Ce bun este Domnul! Chiar în acest pustiu, El ne-a dat harul să strîngem diamante. Ne-a dat o viziune, direct i-a fost dată soţului meu, iar eu doar l-am urmat. Am înţeles că, atingerea unei viziuni, costă enorm: renunţarea la confortul propriu, împotrivitori cu duiumul, întrebări fără răspuns, dezamăgire, confruntare, etc. Poate într-un alt articol vom scrie mai multe despre Cel ce dă viziune şi că fiecare a primit cîte una cel puţin…

Daniel şi ceilalţi 3 frăţiori ai lui sunt parte din Viziunea noastră. Ce nu vom atinge noi, vor continua ei. Şi totuşi, cred că vom reuşi împreună – suntem o echipă tare: „Bucuria în Domnul e Tăria noastră!”

… Da, ziua în care l-am născut era una geroasă, cu zăpadă. N-am s-o uit nicicum, mai ales că, salvarea m-a luat din studioul postului de radio Micul Samaritean. Daniel aici a crescut, printre cabluri, în braţele mele în timp ce vorbeam la microfon. Acum vă daţi seama, cei care l-aţi cunoscut, de unde i se trag multe aptitudini şi înzestrări. Acum nu-i mai place radio, şi el nu ar face la fel cu copii lui. Ne-am cerut iertare, astea au fost împrejurările, şi de ce să nu recunoaştem, au fost spre binele nostru – Îl iubim pe Dumnezeu şi de dragul Lui şi a Fiilor Lui am făcut-o.

Daniel îşi doreşte să devină pilot. L-am întrebat într-o zi: „şi cum rămîne cu Marea Misiune de a vesti Evanghelia altora?”. Foarte frank, mi-a răspuns: „am mai multe şanse aşa; le voi spune de la bordul avionului: pocăiţi-vă şi credeţi în Dumnezeu! Mai ales în situaţii de turbulenţe, nu vor avea de ales. ” Atunci, Succes, Daniel! Domnul este cu tine, viteazule! Întăreşte-te şi îmbărbătează-te! Te aşteaptă multă şcoală, chiar dacă te-ai cam plictisit de ea… şi multe experienţe frumoase.

…Iar azi, cînd am deschis comp-ul, am fost anunţaţi că e ziua de naştere a Zinulei, sora mea. I-am şi scris o urare, valabilă pentru fiecare:

“Răscumpăraţi timpul!”

N-avem timp, că nu-l răscumpărăm
din robia-n care l-am legat,
tot gîndind la lume ne-ncetat
timpul nostru lumii-l angajăm.

Timpul ce ne vine şi-l privim
cum ni-l pierdem zilnic, cu bucata
este însăşi viaţa noastră…. biata,
ce fără folos ne-o irosim!

Cînd promiţi prea multe vechii firi
tu dator prin asta-i te-ai făcut,
zilele şi anii ţi-ai vîndut
şi că nu ai timp acum te miri!

Tot strîngînd gunoaie şi-adunînd
şi gîndind la ce e pe pămînt
am ajuns noi înşine-un mormînt
timpul vieţii noastre îngropînd!

Căci umblarea după ce e jos
şi gîndirea firii, moarte e,
moare-întîia oară timpul,
ce l-am răpit din slujba lui Hristos!

Timpul: anul, ziua, orice clipă,
nerăscumpărate, ne robesc
trup şi suflet lumii ce-o servesc
ca într-o perpetuă risipă.

Lasă un răspuns

