1 comentariu

Psalmul 23 – o declație de încredere

Psalmul 23 e formidabil, însă, probabil, pentru faptul că-l cunoaștem pe dinafară, nu-i mai pătrundem intimitatea relației dintre Păstor și Oiță.

Psalmul 22 este unul plin de disperare, de implorare: „Dumnezeule, pentru ce m-ai părăsit?… strig ziua, Dumnezeule, și nu-mi răspunzi, … strig și noaptea… Doamne, nu te depărta!”

Psalmii 23, 22, 80, Isaia 40:11 descriu imaginea Păstorului: „El Își va paște turma ca un Păstor, va lua mieii în brațe, îi va duce la sînul Lui, și va călăuzi blînd oile care alăptează.”

Un Păstor care are grijă, protejează, un Păstor personal. Psalmul 23 spune: El e al meu, e singurul în care mă încred.

Probabil că ați apucat să vedeți vre-o imagine, o pictură a Păstorului bun. E descris în culori vii, într-o vale cu iarbă frumoasă, cu flori roz în jur, ținînd un mielușel în brațe. Realitatea e că, Păstorul are parte și de zile grele cu ploaie, și pentru a găsi pășuni bune trece peste spini, moloz, locuri prăpăstioase – e o imagine mai mult în gri. Sau cînd o oaie s-a pierdut, cîtă căutare, cîtă durere, cît întunerec…

După ce a izbucnic vulcanul din Indonezia, un localnic căruia i-au fost pîrjolite imașurile, marea lui preocupare nu era el, ci animalele lui, se întreba unde va trebui să meargă pentru a găsi mîncare, fînețuri pentru vite…

David, care vorbește din perspectiva unui păstor, spune în 1 Samuel 17:34-36 despre ce face un păstor: locuiește cu oile, le supraveghează, le scoate din gura leului și din gheara ursului.  Wow, cît pericol, cîtă responsabilitate, cît curaj, cîtă voinicie, cîtă grijă…! (o lecție bună pentru păstorii de azi, care își asumă doar onoarea de a fi, dar nu și responsabilitatea)

Un păstor adevărat știe ce place oilor. Cînd găsește o pășune verde, imediat își spune: „oile mele iubesc asta, le place, ce bine le va fi!”

Da, oaia e un animal stupid, singur nu face nimic, nu se descurcă, nu se orientează în spațiu, mereu este dependentă de stăpîn. Un bărbat și-a găsit oaia, și pentru că nu avea nici mașină, nici cu autobusul nu putea merge, pentru că avea o bicicletă cu coș în față, a îndesat-o acolo. Dacă-ar fi fost alt animal, s-ar fi împotrivit, ar fi protestat, ar fi sărit din coș, dar oaia a acceptat „comfortul” oferit.

Domnul Isus spune că, noi suntem oile Lui! Suntem oi, nu altceva.

Romani 8:35-39 – Cine ne va despărți pe noi de Păstorul cel bun? Necazul, sau strîmtorarea, sau prigonirea, sau foametea, sau lipsa de îmbrăcăminte, sau primejdia sau sabia? După cum este scris:”Din pricina Ta suntem dați morții toată ziua; suntem socotiți ca niște oi de tăiat.”

Domnul Isus – Păstorul cel bun e al meu, mă știe pe nume, mă cunoaște, mă ocrotește, se-ngrijește de mine. E Cel care îmi preface în sărbătoare plină cu bucate alese, din care îmi spune să mă îndestulez, chiar o confruntare cu vrăjmașul. Îmi dă biruință și siguranța că voi locui în Casa Tatălui meu pînă la sfîrșitul zilelor mele. Ăsta, da, Păstor! Nu-i rău să fii oaia Lui!

One comment on “Psalmul 23 – o declație de încredere

  1. http://www.gradinaeden.wordpress.com promoveaza o invatatura care arata drumul inapoi in binecuvantarea gradinii Eden, drum pe care Hristos prin jertfa Lui l-a facut posibil pentru noi, luand asupra Lui pacatul, boala si blestemul.

    Daca doriti putem face schimb de linkuri pentru blogroll

Lasă un răspuns

