Lasă un comentariu

Provocări și Recompense

Zilele acestea am fost întrebată: Cum e să fii student (cu frecvența la zi) și părinte?

Ce părere aveți? E simplu? E provocator? Credeți că trebuie revizuită ordinea priorităților? Se merită? E prea riscant? ???

Nu știu cum Dvs., însă personal, m-am găsit mereu învățînd: oficial sau neoficial; de la specialiști sau de la cei din casa mea, în special, de la copiii noștri (scumpul meu soț e din categoria specialiștilor); de la mediul înconjurător; din cele scrise cît și din cele nescrise (non-verbalul și paraverbalul anturajului), etc.

Am realizat că sunt ”produsul” unei învățături transculturale. Dumnezeu mi-a dat harul să încep școlarizarea propriu-zisă într-un sat de frontieră al Moldovei. După care m-a ”aruncat” tocmai în inima Bucureștiului aglomerat, pentru studiile liceale. Am revenit în Moldova pentru a începe ”cea mai desăvîrșită” școală a vieții – căsnicia. Între timp, am absolvit Universitatea Internațională, am luat cîteva cursuri alături de Petru în țară, în  România, în Austria și în Anglia… Și din nou la școală – în America.  E o mare diferență între toate aceste școli. Prima diferență izbitoare e întreg sistemul de învățămînt: felul în care se face admiterea, suportul oferit de departamentul de consiliere și sfătuire (fiecare student are un ”adviser”),   mulțimea de materiale didactice oferite on-line, dotarea auditoriilor cu materialele necesare pentru diverse moduri de prezentare, librărie, bibliotecă, laboratoare mari cu calculatoare și multe alte lucruri ajutătoare – toate la îndemîna studenților. Formidabil! Așa să tot înveți; de mai mare dragul!

Revin la întrebarea inițială: Cum e să fii părinte și student? Pentru mine e provocator. De fapt, mereu am fost buni de aventuri, dornici de a explora noi teritorii și mai mereu am fost răsplătiți cu noi comori descoperite, noi piste escaladate… E ușor? Nicidecum, mai ales pentru cei fricoși. Dar nouă „Dumnezeu nu ne-a dat un duh de frică, ci de dragoste …„  Dragoste de Dumnezeu, dragoste de Viață, dragoste de Carte, dragoste de tot ce-i drept și vrednic de iubit. E riscant? ….. Răspundeți voi, cititorii acestui jurnal.

Lasă un răspuns

