1 comentariu

Cui îi place peştele? E vremea salmonului…

Aproape că n-am reuşit să ne astâmpărăm pe-acasă. După încheierea turneului prin bisericile române şi moldoveneşti, vizitării prietenilor şi rudelor, a trebuit să ne întoarcem la Spokane, WA. Fusesem aici anul trecut la Seceriş. Dar abia acum am realizat, că s-o mutat Colibaşul aici. Vineri ne-am bucurat cu familiile Popov şi Pruteanu. Planificasem de câteva luni această întîlnire. Sâmbătă, de ziua fratelui păstor Nicolae Dragomir (54 ani), am fost serviţi cu uha, ciorbă de peşte. Colibăşenii sunt buni pescari, au prins aproape tot peştele din Prut 🙂 şi acum golesc râurile şi oceanul Pacific 🙂 Am cântat „La mulţi ani!” fratelui Nicolae; i-am dăruit flori… Iar duminică am cântat şi am moderat nunta lui Andrei şi Tanya Cojan. Mireasa a venit cu tot alaiul tocmai din Massachusetts, deşi ambii au crescut şi s-au cunoscut la Colibaşi (că vestit mai e satul ăsta, şi mai ales oamenii de-aci).

Era să uit, înainte de plecarea la Spokane, am escaladat din nou muntele Rainier. De data asta, împreună cu familia Ghileţchi, veniţi aici pentru nunta lui Denis şi Lina Costin. Împreună cu familiile din Renton, am participat şi la un seminar cu tema: Relaţia părinţi – copii, ţinut tot de fratele Valeriu Ghileţchi.

Apoi, chiar în ziua celei de-a 20-cea aniversări a împreunării familiei Gorun Iurie şi Doina, am mers la ocean – Ocean City. Superb! Am jucat fotbal pe plajă, ne-am jucat cu valurile Pacificului mereu neliniştit. De ce l-or fi numit Pacific, când e atât de zgomotos?

Duminica astălaltă am fost iar la Portland, din nou la nuntă. Curând vom mai avea încă una… Cum spunea Daniel şi Estera, ca în anul ăsta, şi ca cel de anul trecut, şi ca cel de mai nainte, n-am mai văzut atâtea nunţi 🙂 şi ca pe vremea lui Noe…

Da, şi mai nou, adică de săptămâna trecută s-a deschis sezonul la prins Salmon, peşte împărătesc (carnea roşie şi icrele roşii). Aţi început să salivaţi? Dacă aţi fi mai aproape, v-aş aduce la fiecare câte un peşte măcar. Petru şi Dany merg în fiecare zi câte 2 ore, de mai mult timp nici nu au nevoie, foarte dibaci sunt şi repede îşi capturează porţia. Fiecare pescar are voie să ia 4 peşti, în rest doar fun. Pot prinde mai mulţi…şi să le dea drumul să-şi ducă slujba până la capăt. De fapt, toţi băieţii noştri au permis… de pescuit, aşa că într-o zi am hrănit tot neamul Ungureanu, cu toate încuscririle lui, şi alte familii-prieteni.

Aşa că, cei care sunteţi pe coasta de vest şi est (mai spre nord), nu rataţi şansa!… „că de peşte toate cele creşte” 🙂 Salmonul este de câteva specii, şi poate fi întâlnit pe ambele coaste nordice ale Americii (atât în Atlantic, cât şi în Pacific, şi în Great Lake din nordul Americii). El se naşte în apă proaspătă, migrează în ocean, apoi se întoarce pentru reproducere în apele proaspete. Deci, îşi depune icrele în râurile de munte, după care moare. De asta, poate fi pescuit doar în anumite perioade, în timpul depunerii icrelor. Noi îl pescuim cu privirea spre muntele Rainer, în râul Puyallup, nu departe de casă.

One comment on “Cui îi place peştele? E vremea salmonului…

  1. Cit de tare ne-am dori sa fim acolo la o prajutrica de salmon, oare cind va veni vremea ceea?

Lasă un răspuns

