Lasă un comentariu

Înţeleptul ascultă sfaturile

Proverbe 12:15
Tot ceea ce ştim am învăţat de la altcineva, inclusiv lucrurile pentru care pretindem că avem tot meritul! Poate pentru noi este ceva nou, dar nu e şi pentru alţii.
Guvernatorul statului Carolina de Nord a adresat odată complimente lui Thomas Eddison pentru geniul său creativ.
„Nu sunt un mare inventator”, a replicat Eddison. „Dar ai peste 1000 de invenţii care îţi aparţin”, a afirmat Guvernatorul. „Da, dar singura invenţie despre care pot spune că este originală este fonograful”, a răspuns Eddison. „Mă tem că nu înţeleg” a observat guvernatorul. „Ei bine”, a explicat Eddison, „sunt un burete incredibil de bun. Absorb ideile de fiecare dată când am ocazia şi le transform în uz practic. Apoi le îmbunătăţesc până când ajung la o anumită valoare. Ideile mele sunt în mare parte ideile altora pe care ei nu le-au dezvoltat”. Eddison a învăţat toată viaţa. El a rămas deschis, setos de cunoaştere şi noi oportunităţi. Pentru a şti dacă eşti o persoană „open mind”, docilă, puneţi-vă câteva întrebări:
– sunt deschis la ideile şi gândurile altora?
– mai mult vorbesc sau mai mult ascult?
– sunt dispus să-mi schimb părerea în funcţie de noile informaţii?
– recunosc imediat când greşesc?
– mă gândesc şi analizez situaţia înainte de a acţiona?
– pun întrebări?
– sunt gata să pun o întrebare care îmi va da de gol neştiinţa?
– sunt deschis să fac lucrurile aşa cum nu le-am mai făcut?
– sunt dispus să cer îndrumări, sfaturi?
– sunt defensiv când sunt criticat sau sunt deschis să aflu adevărul?
Biblia spune: „Calea nebunului este fără prihană în ochii lui, dar înţeleptul ascultă sfaturile.”

Lasă un răspuns

