Lasă un comentariu

„O minte sănătoasă într-un trup sănătos”

Cât de mult vă bucuraţi de sănătate? Probabil veţi spune, în funcţie de cât avem grijă de ea. E aşa de trist să vezi oameni care conştient îşi dăunează sănătăţii: consumând tot felul de substanţe nocive, având un stil de viaţă dezechilibrat şi extrem de indiferenţi că vor da socoteală sau vor plăti în vre-un fel (noi nu ne apaţinem şi nu suntem o întâmplare). Am găsit pe mai multe site-uri aceleaşi sfaturi sau metode de a menţine creierul tânăr. Din păcate, mintea mai bună nu se poate obţine odată cu vârsta, ci din contra, pierdem din ea, cu fiecare an ce trece. Cercetătorii au aflat însă că există diverse metode prin care putem opri declinul minţii.

Iată câteva dintre acestea: .

1. Exerciţiile fizice. Sportul creează celule noi într-o zonă a creierului vitală memoriei. Cercetătorii de la Universitatea Columbia au măsurat volumul sângelui din creierul adulţilor care practică  vre-un sport de patru ori pe săptămână, timp de patru luni şi au descoperit că toată această activitate duce la producerea mai multor neuroni. .

2. Consumul de ouă. Micul dejun ideal este un ou, potrivit medicului Larry McLeary, autorul programului „Încredere în creier”. Oul conţine vitamina B, care obligă celulele nervoase să ardă glucoza, cea mai importantă  sursă de energie a creierului. Oul mai conţine şi antioxidanţi, care protejează neuronii de stricăciuni şi acizi graşi omega-3, care menţin impulsurile nervoase la ritmuri optime. .

3. Mai multe fructe şi legume, evitând mâncărurile grase, care diminuează abilitatea celulelor nervoase de a comunica între ele. .

4. Multă activitate. Lenea dăunează grav sănătăţii. Implicaţi-vă tot timpul în diverse activităţi, pentru a vă menţine mintea alertă. .

5. Hidrataţi-vă mintea. Un studiu al Universitatii South Florida din 2006 a arătat că oamenii care beau trei sau mai multe pahare de suc proaspăt pe săptămână aveau cu 76% mai puţine şanse să se îmbolnăvească de Alzheimer. Cantitatea mare de polyphenoli, antioxidanţi găsiţi în fructe, protejează creierul de boală.  Opt pahare de apă pe zi sunt şi ele extrem de benefice pentru minte, întrucât creierul este 80% apă şi dacă nu este hidratat, neuronii nu pot să funcţioneze corect. .

6. Râdeţi. Luaţi-vă o pauză de la problemele cotidiene şi râdeţi. Distraţi-vă cu copiii, citiţi bancuri, jucaţi-vă… Chiar şi anticiparea râsului scade stresul cu 39% până la 70%! Râsul este extrem de bun şi pentru inimă. .

7. Dormiţi suficient. Somnul este important pentru o stare mentală bună. Memoria se organizează în creier, în timpul somnului. Un studiu al Facultatii de Medicina de la Harvard arată că mintea adună bucăţi separate de informaţie şi le ţese împreună în timpul somnului.  Doctorii ne sfătuiesc să dormim fix 7 ore! .

8. Nu vă mai uitaţi la TV. O oră de privit la televizor creşte riscul de a căpăta Alzheimer cu 1,3%. Aşa că doctorii recomandă să vă relaxaţi la TV maxim două ore pe zi. În schimb, ei propun să citiţi cât mai multe carţi. .

9. Folosiţi suplimente naturale în cazul în care nu consumaţi porţia necesară de vitamine şi nutrienţi. De exemplu, produsul de excepţie al companiei Forever Living – Gingko Plus, legendarul „tonic al creierului”, ale cărui proprietăţi sunt cunoscute de peste cinci milenii! Forever Ginkgo Plus este o combinaţie unică de patru plante originare din China. Extractului  din frunze de Ginkgo biloba, ingredientul principal, i-au fost asociate trei alte renumite ingrediente vegetale:  Ganoderma din ciuperci Reishi, fructe de Schizandra şi Remediul Fo-ti. Se cunoaşte faptul că Ginkgo este cea mai veche specie de arbori care a supravieţuit. Acest arbore trăieşte incredibil de mult (chiar peste 1.000 de ani) şi este extrem de rezistent faţă de ciuperci şi insecte. Ginkgo biloba este unul din cele mai cunoscute suplimente nutritive în Europa şi America de Nord. Extractul din frunze de ginkgo conţine flavonoide şi terpenoide care cresc rezistenţa capilarelor, având şi proprietăţi antioxidante. S-a dovedit că ginkgo îmbunătăţeşte circulaţia cerebrală, ceea ce îl face un remarcabil „tonic al creierului”. – Folositi cu încredere condimentele, mai ales scorţişoara, şofranul, busuiocul, oregano, cimbrul şi salvia. .

10. Studiaţi o limbă străină. Nu ezitaţi să învăţaţi o limbă străină, pentru a evita demenţa la bătrâneţe. Un studiu al Universitatii York din Toronto arată că oamenii în vârstă care vorbesc mai multe limbi străine au o minte mai clară decât ceilalţi. .

11. Spălaţi-vă bine pe dinţi. O gingie inflamată, sângerândă, poate sugera o problemă a sănătăţii. În plus, toate bacteriile care se strâng în gură ajung în sânge şi apoi la organele vitale, inclusiv la creier. De aici, şi o stare mentală extrem de proastă.

12. Beţi ceai verde. si veti castigati cu 20% mai multă sănătate mentală, potrivit unui studiu prezentat în The American Journal of Clinical Nutrition. Şi aici vă recomand ceaiul  

Aloe Blossom Herbal Tea este un amestec de plante şi condimente, conceput special pentru a oferi un gust delicios şi o aromă bogată. Acest ceai este revitalizant, deşi nu conţine cofeină. Fie că este servit fierbinte, fie că i se adaugă cuburi de gheaţă, Aloe Blossom Herbal Tea are un gust minunat şi este uşor de preparat.

Acest produs internaţional combină ingrediente alese cu mare grijă din China, Jamaica, Egipt, America şi India. Scorţişoară reconfortantă, coajă de portocale şi cuişoare, pentru un gust plăcut de fructe, pimento şi ghimbir pentru efecte calmante. Am adăugat boboci florali de aloe culeşi de pe plantaţiile proprii, pentru un ceai reconfortant, hipocaloric. Aloe Blossom Herbal Tea este o parte importantă a programelor Forever de monitorizare a greutăţii corporale.

pentru mai multe detalii: viobragaru@gmail.com, skype: petru-viorica-bragaru

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: