5 comentarii

Dragostea nu este un sentiment, ci o poruncă

Roadele Duhului Sfînt manifestate în familie – studiu biblic pentru femei ținut la bis. Isus Salvatorul, Chișinău

Nevoile familiei sunt domeniul viziunii date de Dumnezeu nouă. Aici vrem să studiem despre dragoste, prima roadă a Duhului Sfînt, o cale nespus mai bună, aşa cum o numeşte Pavel în 1 Corinteni (așa încheie cap. 12, chiar înainte de frumoasa descriere a dragostei din cap. 13).

Adevărata noastră identitate, adevăratul nostru caracter, se descoperă în familie. Acolo ne bucurăm cel mai liber, acolo plângem cel mai des, acolo răbufnim în nemulţumirile noastre şi tot acolo ne formăm spiritual cel mai eficient. Este adevărat.. Nu la Biserică ne formăm spiritual cel mai eficient, ci acasă, în familie!!!
Familia este prima noastră Biserică. Nu putem să avem pretenţia ca biserica la care mergem, în care slujim, în care suntem parte activă, să arate mai bine decât Biserica noastră de acasă. Dacă familiile celor ce formează o biserică sunt slabe, aşa va arăta şi biserica.  Suntem nişte făţarnici cînd încercăm la biserică să fim, să arătăm altfel decît acasă.

Cum pot şti dacă rodesc, lucrez în firea sau în Duhul?

În acest context al familiei, ştiind care-mi este rolul meu de soţie, că m-am implicat într-o relaţie din care nu pot fugi nicăieri, cum pot şti dacă rodesc, lucrez în firea sau în Duhul.

Efeseni 5:18-21.    Oamenii recunosc o persoana care este controlata de vin prin faptele acestei persoane. Oamenii vor recunoaşte o persoană care este controlată de Duhul Sfânt prin faptele acestei persoane.

O persoana care este controlată de vin:

– merge diferit

– vorbeste diferit

– se poarta diferit

– gândeste diferit

– simte diferit

Controlul alcoolului dă naştere unei judecăţi imparţiale, eronate, greşite.

O persoana care este plină de Duhul:

– merge diferit

– vorbeste diferit

– se poarta diferit

– gândeste diferit

– simte diferit

Controlul Duhului dă naştere unei judecăţi îmbunătăţite, curată, ca a lui Hristos.

De unde ştiu că sunt umplută de Duhul Sfînt?

Efeseni 5:18-21 dă dovezile unei vieţi pline de Duhul Sfânt:

(1)  Voi avea bucurie şi dorinţa de a avea părtăşie cu cei din casă. S-a mai spus că ”femeia dă tonul în casă”.

(2)  Inima mea va fi plină de laudă la adresa lui Dumnezeu şi apreciere ptr cei din casă.

(3)  Voi avea un duh recunoscator, mulţumit.

(4)  Duhul meu faţă de ceilalţi va fi unul de respect şi supunere.

“Este viata mea plină de Duhul sau de mine?” cum răspundem la această întrebare? Cum ar trebui să răspundem la aceasta întrebare?

În timp ce scriam această lecţie, mi-am adus aminte din nou că –  să fii plin de Duhul Sfânt nu este o opţiune, ci este o poruncă.

De asemenea, mi-am adus aminte de faptul că este un proces continuu. Zilnic, trebuie să mă lepăd de mine însămi şi să fiu plină de Duhul.

Hristos vrea să am o viaţă din belşug, plină de dragoste. Voi învăţa lucrul acesta pe măsură ce Îl cunosc pe Mântuitorul meu mai bine, pe măsură ce benefiez de toate bogatiile pe care vrea să mi le dea El mie.

Am găsit cîteva versuri care mă descriu:

Doamne, prin pustietate M-am tîrît spre Tine cu paharul meu gol,

Nesigură, dar cerînd o picătură de răcoare, oricît de mică.

Dacă Te-aş fi cunoscut mai bine, aş fi alergat la Tine, cu o găleată.

Realitatea e, cu cît Îl cunoaştem mai mult, cu atît mai setoşi, mai dornici suntem de a semăna cu El. D-ul prin Osea 4:6, –  „poporul Meu piere din lipsă de cunoştinţă”.

 

5 comments on “Dragostea nu este un sentiment, ci o poruncă

  1. Pentru ca roada Duhului sa fie de folos zi de zi in viata familiei e nevoie ca toate aceste lucruri sa fie impreuna si unitatea aceasta o poate face numai infrinarea poftelor,ea fiind ramurele, de la strugurele de poamă, unind toate bobitele, formind un intreg frumos ca plaiul nostru.Va doresc ca ori de cite ori veti vedea un strugure de poama el să vă aminteastă de roada Duhului din casa voastră si sa umple tara noastra cu astfel de familii.Harul Domnului sa fie cu duhul familiei voastre.Amin!

  2. Salutare
    De curand am lansat un proiect prin care vrem sa atragem atentia evanghelicilor asupra domeniului de carte si mai ales asupra cititului drept activitate vrednica si necesara pentru „poporul cartii”. Proiectul „anul 2009 exprimat in carti” care se desfasoara pe blog.gramma.ro doreste sa prezinte personalitati si nu numai din spatiul evanghelic impreuna cu cartile care i-au marcat/ajutat in anul ce isi traieste ultimele clipe. Invitam astfel crestinii sa ne scrie despre 5 carti (pot fi mai multe sau mai putine) pe care le-au citit in 2009 si sa explice alegerile lor, in dreptul fiecarei carti, in cateva propozitii. In urma acestor prezentari speram sa adunam material suficient pentru a pune laolalta un ghid cu 20 de carti si recomandarile lor care trebuie citite in anul viitor, ghid care se va distribui gratuit. (mai multe detalii gasesti aici: http://www.blog.gramma.ro/?p=106 )
    Stim ca esti ocupat, dar ar fi prea mult daca te-am ruga sa participi la acest proiect? Tot ce trebuie sa faci este sa ne spui care sunt cele 5 carti care te-au marcat sau impresionat placut in 2009 si sa le recomanzi in cateva cuvinte si altora. Credem ca participarea ta are capacitatea de a starni interesul internautilor evanghelici spre cartile cu adevarat bune.
    Iti multumim anticipat si asteptam cu interes raspunsul tau.

  3. E o treaba buna! E o nevoie a tuturor timpurilor. Domnul prin Amos, proorocul, spunea: „Poporul Meu piere din lipsa de cunostinta”.
    Biblia este Cartea care ne-a influentat viata cel mai mult, din pruncie si … pina dincolo.
    Un impact deosebit au avut si multi alti autori mai vechi si mai contemporani, care i-am gasit inspirati, informati, autentici, originali, cu influenta buna. Vom aminti aici citiva: Iosif Ton, Pitt Popovici, Bruce Wilkinson, Max Lucado, Ben Carson, Jay E. Adams, Anthony Campolo, John Eldredge, Walter Trobisch, Pat Robertson, James W. Sire, Edwin & Lillian Harvey ….

  4. vezi ca 1 Ioan 4:20-21 e total gresit. Iata ce scrie 20″ Părinţii noştri s-au închinat pe acest munte, iar voi ziceţi că în Ierusalim este locul unde trebuie să ne închinăm. 21.Şi Iisus i-a zis: Femeie, crede-Mă că vine ceasul când nici pe muntele acesta, nici în Ierusalim nu vă veţi închina Tatălui.” se vede cat sunteti de credinciosi sau Biblia voastra e altfel decat cea ortodoxa.

  5. Dragă mucenic,
    am făcut referinţă la 1 Ioan 4:20-21, adică prima epistolă a sfîntului apostol Ioan: „Dacă zice cineva: „Eu iubesc pe Dumnezeu”, şi urăşte pe fratele său, este un mincinos; căci cine nu iubeşte pe fratele său, pe care-l vede, cum poate să iubească pe Dumnezeu, pe care nu-L vede?
    Şi aceasta este porunca, pe care o avem de la El: cine iubeşte pe Dumnezeu, iubeşte şi pe fratele său. ”

    Mulţumim de comentariu. Fii binecuvîntat!

Lasă un răspuns

